GDPR hos Bränslecompaniet – BränsleCompaniet

GDPR hos Bränslecompaniet

GDPR betyder General Data Protection Regulation, eller på svenska – Dataskyddsförordningen.

Vi på BränsleCompaniet har stor respekt för dina personuppgifter och tar detta på största allvar. Det är viktigt att slå fast att vi bara lånar dina uppgifter så länge du själv tillåter det. Vi skickar aldrig vidare information till tredje part eller samkör några register. Du kan när du vill fråga oss vilka uppgifter vi har om dig och du kan också be oss att ta bort information som du inte vill att vi lånar. Internt inom BränsleCompaniet har vi ett noga definierat arbetssätt för hur vi hanterar information om dig. Vi har gått kurs i GDPR och varit på informationsmöten för att lära oss vad förordningarna innebär och hur vi på bästa sätt ska följa det som gäller.

Den information vi samlar och sparar är:

  • namn
  • leveransadress
  • fakturaadress
  • telefonnummer
  • mail
  • vägbeskrivning för våra chaufförer i de fall det krävs
  • unika leveransuppgifter i de fall det krävs

Vi sparar även offerter, orderbekräftelser och fakturor. Ofta sparar vi även en beskrivning av förfrågan och slutresultat. Om du har ringt in till oss eller träffat oss på oss på annat sätt kan vi spara information om vårt samtal, mest som ett kom-i-håg för framtiden.

Är du inte kund hos oss har vi hittat dina kontaktuppgifter t ex på webben, och då för att vi tror att du (eller ditt företag) kan vara intresserade av våra produkter och kanske vill handla av oss. Ibland kan vi köpa in adresser av offentliga adressleverantörer. De adresserna används max två gånger nära inpå varandra i tid för att göra utskick och berätta om våra produkter och tjänster.

Vi samlar uppgifter för att vi vill kunna serva er så länge ni köper våra produkter och även för att informera blivande kunder om våra tjänster och erbjudanden.

De flesta av våra kunder handlar återkommande av oss och under den tiden sparar vi uppgifter om dig. Hör vi inget ifrån dig eller om vi inte haft någon dialog på sju år raderas all information.

När vi gör utskick finns det alltid en möjlighet att anmäla att du inte vill ha några utskick ifrån oss. Vi sparar aldrig känsliga personuppgifter och lagrar bara de uppgifter vi behöver för att kunna kommunicera med dig och ge dig en bra service.

Personuppgifter om kunder, potentiella kunder och anställda hålls inlåsta och endast personer med accessrättigheter kan läsa och ändra i dokumenten.